ana sayfa > Diyet > En etkili diyet önerileri

En etkili diyet önerileri

Salı, 19 Nis 2011 yorum ekle yorumlara git

Diyet Nasıl Yapılır?

Genelde fazla yemek yemeden kaynaklanan kilo alımlarında vücutta yağ oranı artar. Yapılan diyetlerin bu nedenle yağ yakıcı özelliği olması en önemli kuraldır. Diyet süreci sabır ve dikkat gerektiren bir süreçtir. Diyet bir sağlıklı beslenme sürecidir. Bu nedenle sadece zayıflamaya çalışırken değil zayıfladıktan sonra da form tutarken sağlıklı beslenmeniz gerekmektedir.

Diyet yapan kişi asla acele etmemeli hızlı kilo vermek için kendini zorlamayıp sağlığını bozmamalıdır. Diyet yaparken alanında uzman bir diyetisyenden yardım almakta fayda vardır. Diyet yapan bireylerin motivasyonları ne kadar yüksek olursa diyette ki başarı oranı da o kadar yüksek olacaktır.

Diyet yapan kişiler bol bol su tüketmeye dikkat etmelidir. Uzun süreli uykular yerine 6 saat gece 2 saat gündüz uykusu şeklinde uyumalılardır. Asla ve asla alkol tüketmemeli. Mütemadiyen kalsiyum ve protein bakımından zengin yiyecekleri tüketmelidirler.

İyi bir diyette nasıl beslenmeliyiz?

 

  • Sıvı tüketim miktarını artırın.

 

  • Sindirimi zor olan kızartma türü gıdaları tüketmekten uzak durun.

 

  • Yemek yediğiniz öğün sayısını artırırken yediğiniz yiyecekleri küçültün.

 

  • Kırmızı et yerine, balık veya tavuk etini tercih edin.

 

  • Hamur işi ve tatlıdan uzak durun.

 

  • Gerekli miktarda posalı yiyecekler tüketin. (Sebze ve Meyve gibi) Böylece kabız olmayıp sindirimi rahatlatacaksınız.

 

  • Tuzlu yemeklerden uzak durun.

 

  • Sürekli tartılmak yerine belli aralıklarla tartılın. Bu sayede moral olarak daha güçlü bir diyet süreci geçirebilirsiniz.

 

  • Yemeklerinizde kesinlikle margarin kullanmayın. Margarin yerine sıvı yağları özellikle zeytinyağını seçin. Bir yemekte en fazla bir tatlı kaşığı zeytinyağı kullanın.

 

  • Çay ihtiyacınızı bitki çayları tüketerek karşılayın.

 

  • Düzenli olarak spor yapın.

 

  • Sinir ve stresten uzak durun.

Diyet nasıl daha etkili olur?

 

Diyet tek başına %100 yararlı ve geçerli bir zayıflama yöntemi değildir. Diyet bir sağlıklı beslenme süreci olduğundan. Sadece belenmenin değil diğer yaşamsal faktörlerin de sağlıklı olması gerekmektedir. Bu nedenle diyet yapan kişiler muhakkak yaş gruplarına göre spor yapmalıdırlar. Bu sporları evde basit egzersiz hareketleri olarak yapabileceğiniz gibi spor merkezlerine giderek bir uzman eşliğinde spor aletleriyle de yapabilirsiniz.

Sağlıklı bir diyet sürecinde insanlar az yemek yemenin verdiği etkiyle açlık hissedecektir. Bu nedenle hem gerekli besinleri alıp hem de gerekli tokluğa hissine kavuşmalıyız. Doğada iştah kapayıcı özelliğiyle bilinen pek çok bitki vardır. Bu bitkileri ahtarlardan alabilirsiniz. Bu bitkiler arasında en iyi iştah kapayıcı özelliği olan mate yaprağıdır. Ayrıca bazı kalsiyum ve protein ihtiyaçlarınızı doğal koşullarda yetişen bitkilerden sağlayabilirsiniz.     

Bitkisel ve spor olarak yapılan takviyelerin yanı sıra. Bir uzman tarafından önerilmesiyle alabileceğiniz. Zayıflatıcı ve iştah kapayıcı özelliğe sahip olan ilaçlarla da zayıflayabilirsiniz. Bu tür ilaçları kullanırken kesinlikle kendi kafanıza göre hareket etmeyip. Diyetisyeninizin önerdiği ilaçları kullanınız. Böylelikle sağlıklı ve başarılı bir zayıflama dönemi geçirebilirsiniz.

  1. çiğdem
    Salı, 19 Nis 2011 zamanında 20:17 | #1

    güzel görünüyo uzun zamandır diyet yapıyorum ama bir türlü zayıflamayadım cok zorlanıyorum zayıflama haplarını kullanmakta istemiyorum kendi irademle zayıflamak istiyorum bu tavsiyeler uyacagım inşalah işe yarar tesekür ederim

    • admin
      Salı, 19 Nis 2011 zamanında 20:20 | #2

      çigdem hanım biz size öneri sunuyoruz uygulamak size kalmıs ama su anda en etkili ve bütün diyetlerin toparlanmıs hali karsınızdaki tablo sizde kendi iradenizle zayıflamak istiyorsunuz tavsiye tablo bizden irade sizden umarım istediginiz kiloya ulasırsınız

  1. şimdilik geri bağlantı yok