ana sayfa > Egzersizler > Hızlı Kilo Verdiren Egzersizler

Hızlı Kilo Verdiren Egzersizler

Cumartesi, 14 May 2011 yorum ekle yorumlara git

Sizlere bu yazımızda diyetten ziyade egzersizler hakkında bilgiler vermeye çalışacağız. Bu noktada da egzersiz yaparak kilo verebilmenin bilgilerini paylaşıyor olacağız.

Öncelikle düzenli ve sağlıklı bir beslenme ve yanında yapılan düzenli ve kontrollü bir egzersiz ile kilo vermeniz çok kolaydır. Bu sayede gereksiz birçok diyetten, kendinizi sıkmaktan ya da diğer birçok sıkıntıdan kurtulmuş olursunuz.

Öncelikle egzersizlere başlamanız noktasında kendinizle ilgili bazı gerçeklere bakmanız gerekmektedir. Daha önce hiç koşmadıysanız ilk gün 4-5 KM koşarak hamlamanız, sonrasında bir hafta evde eklem ağrıları ile yatmanız mantıklı ve makbul değildir. O sebeple başlanılacak olan egzersiz ve sporlar mümkünse bir gözetmen eşliğinde olmalıdır.

Yüzme

Öncelikle sağlıklı bir zayıflama dönemi içerisinde Yüzme Sporu çok önemli bir yer kaplamaktadır.

Hem yapılmasının kolay ve göreceli olarak az masraflı olması, hem sağlıklı bir spor olması, hem vücudu şekle sokması ve birçok kası aynı anda çalıştırması sebebiyle uzmanlar tarafından en fazla tavsiye edilen spordur.

Özellikle yaz aylarında açılan yüzme salonları bu iş için size yeterli gelecektir. Uygun bölgelerde olanlar için sahillerde bu iş için ortam oluşturabilecek yerlerdir.

Yüzme sporunu bir gözetmen eşliğinde ve düzenli olarak yapmanızda fayda vardır. Günlük olarak belirli periyotlarla yüzme sürenizi arttırabilir ve sonrasında sabit bir noktada kalabilirsiniz.

Yüzme sayesinde daha seksi bir vücuda kavuşabilirsiniz. Bu spor hem size fazla kilolardan kurtulma imkânı sağlayacaktır hem de vücut kaslarınızı düzenleyerek görünüm olarak daha iyi bir seviyeye taşıyacaktır.

Bisiklete Binme

Özellikle İstanbul, Ankara, İzmit gibi büyükşehirlerde biraz sıkıntılı bir spor olan bisiklet için sınırlı sayıda mekân vardır. Ancak bisiklete binmekte vücut ve kilo açısından oldukça sağlıklı ve yararlıdır.

Bisiklete binerken vücut yapınıza ve boyunuza uygun bir bisiklet seçmenizde ve sele ayarlarını buna göre ayarlamanızda fayda vardır.

Gidon bölümünün sele bölümünden yüksek olması sizin açınızdan iyi olacaktır. Bisiklet sürerken oturduğunuz yerinde daha yüksek olması sağlıklı bir durum değildir. Bu sebeple spor yapmak için alacağınız bisikletlerde buna dikkat ediniz.

Bisiklete binmeye başlamadan önce bel, sırt ve mide kaslarını çalıştırmış olmanız, ayak kaslarınızın da açıkmış olması iyi olacaktır. Aksi durumda ilk birkaç hafta ağrılar sizinle birlikte olacaktır.

Bisiklete binerken sık sık el dirsek ve kalça pozisyonlarınızı değiştirmenizde fayda vardır. Ayrıca yokuş iniş ve çıkışlarında surat ayarlaması yaparak kalp atım seviyenizi dengede tutmaya çalışmanızda önemlidir. Özellikle yokuş çıkarken bu biraz zor ama yararlı bir durumdur.

Koşmak

Koşu birçoklarımız için oldukça yararlı ve kolay yapılan bir spordur. Genelde cadde boyu koşarak spor yapmaya

Categories: Egzersizler Tags:
  1. perihan
    Cumartesi, 28 May 2011 zamanında 06:47 | #1

    Yazılarınız sayesinde çok yararlı bilgiler ediniyoruz. yüzme ve bisiklete binmek insanı dinç yapıyormuş. ondan yaz boyunca sık sık denize giriyoruz ve bisiklete biniyoruz ve çok sağlıklıyız. hiç kiloda almıyoruz. keşke hep yaz olsaydı.

  1. şimdilik geri bağlantı yok